W ramach obchodów DNIA MATEMATYKI w naszej szkole pt. „Matematyka się liczy!”  zachęcamy do realizacji ciekawych mini projektów.

Tematy projektowe ukazują praktyczne zastosowanie matematyki w życiu codziennym.

Każda klasa 4-8 znajdzie dla siebie temat o odpowiednim stopniu trudności.

 

PREZENTY DLA DZIECI – klasy 4

Masz 600 złotych i musisz zrobić 15 identycznych paczek dla dzieci szkolnych.

W prezencie mają znaleźć się: rzecz do zabawy, rzecz do szkolnego piórnika i słodycze.

Odwiedź sklepy, sprawdź ceny, wybierz wskazane przedmioty.

Zrób plakat lub prezentację zawierającą zdjęcia, wycinki gazet wybranych produktów i poprawne obliczenia.

 

TORT NA PRZYJĘCIE URODZINOWE- klasa 5

Projekt polega na stworzeniu prezentacji, plakatu lub krótkiego filmu, który będzie zawierał przepis, zdjęcia i kosztorys tortu urodzinowego.

Ile wydamy pieniędzy na produkty potrzebne do zrobienia tortu? Odwiedź kilka sklepów, porównaj oferty, wykonaj ciekawe zdjęcia lub zdobądź ulotki lub paragony.

 

REMONT POKOJU – klasa 6

Wykonaj kosztorys remontu pokoju w Twoim domu.

Pokój możesz odmalować lub wytapetować, ale sufit malujemy w innym kolorze niż ściany. Na podłogę połóż panele lub glazurę.

Zrób plakat, prezentację lub krótki film. Zaprezentuj w nim zakupy, ich ceny i prawidłowe obliczenia powierzchni pokoju oraz ilości farby lub tapety. Narysuj projekt pokoju w skali.

 

MATEMATYKA W BANKU – klasy 7 i 8

Masz 50 000 złotych gotówki. Chcesz wpłacić je na lokatę do banku. Porównaj oferty kilku banków, znajdź najlepszą tak, abyś zarobił najwięcej w ciągu 3 lat.

Wykonaj film, prezentację lub plakat.

Przedstaw terminologię bankową, typu: odsetki, oprocentowanie, kapitalizacja etc.

Sięgnij do gazet, książek, Internetu, odwiedź placówki banków.

Projekt można realizować samodzielnie lub w małej grupie.

Zaskocz nas i ciekawie zaprezentuj swoją pracę.

 

PODEJMIJ WYZWANIE!

ZDOBĄDŹ 6 Z MATEMATYKI!

Termin do 20 marca.

 

Prace składamy do nauczycieli matematyki.

 

REMONT KL 6TORT URODZINOWY kl 5

 

up 2MATMA W BANKU JPG