BIBLIOTEKA CZYNNA:
od stycznia 2023r
Nauczyciel : Jadwiga Rosłoniec
Poniedziałek/ |
Wtorek/ |
Środa/ |
Czwartek/ |
Piątek |
8.00-15.00/ |
8.00-14.00/ |
8.00-14.00 |
/ 8.00-14.00/ |
8.00-13.00 |
Książka rozwija wyobraźnię i fantazję, poszerza wiedzę i umiejętności, kształtuje wrażliwość, buduje poczucie własnej wartości.
Im więcej czytasz tym więcej wiesz, a im więcej wiesz, tym pewniej się czujesz w różnych sytuacjach. Może być naszym przyjacielem w radości i smutku.
Zapraszamy do biblioteki na wystawę nowych książek.
„Asiunia” J. Papuzińskiej stała się inspiracją do tworzenia scenek teatralnych. Z uczniami klasy 3b napisaliśmy 3 scenariusze związane z przeżyciami głównej bohaterki w czasie wojny.
Twórcza wyobraźnia, dobrany odpowiedni strój, rekwizyty … i gotowa zabawa w teatr. Zajęcia rozwijające zdolności artystyczne i kreatywność dzieci wpływają na wszechstronny rozwój ich osobowości. Zabawa w teatr oddziałuje na sferę emocjonalną, sprzyja ćwiczeniu wyrażania uczuć. Gesty, mimika, odpowiednia intonacja – to świetny sposób na okazywanie emocji, rozwijanie wyobraźni oraz usprawnianie komunikacji i współpracy w grupie.
Na lekcjach bibliotecznych prezentowaliśmy już scenkę „Kasza” w klasach 3b, 3a, w klasach drugich. Następne inscenizacje będą prezentowane już wkrótce.
J. Rosłoniec
Realizujemy następujące zadania:
Zadania konkursu „Zaczytana Szkoła”:
- Przeprowadzenie szkolnego konkursu ze znajomości lektur pod nazwą „Szkolny Mistrz Czytelnictwa”. Konkurs powinien mieć formę testu i być przeprowadzony on-line. Ocena na podstawie sprawozdania oraz wyników konkursu przesłanych do jury konkursu poprzez stronę internetową.
- Zaprojektowanie przez ucznia żywej okładki swojej ulubionej książki. Ocena na podstawie sprawozdania oraz prac przesłanych do jury konkursu poprzez stronę internetową.
- Przygotowanie przez uczniów krótkiego komiksu na dowolny temat. Ocena na podstawie sprawozdania oraz prac przesłanych do jury konkursu poprzez stronę internetową.
- „Moje zakończenie” – konkurs literacki na napisanie nowego, zaskakującego zakończenia wybranej książki/opowiadania. Ocena na podstawie sprawozdania, wyników konkursu oraz prac pisemnych uczniów przesłanych do jury konkursu poprzez stronę internetową.
- Przeprowadzenie szkolnego konkursu plastycznego pt. „Zaczytana szkoła”. Ocena na podstawie sprawozdania, wyników konkursu, prac plastycznych, zdjęć przesłanych do jury konkursu poprzez stronę internetową.
- Zorganizowanie w domach, przez uczniów i ich rodziców dnia wspólnego czytania, pod nazwą „Czytanie łączy pokolenia”. Ocena na podstawie sprawozdania, prac pisemnych, plastycznych, filmików, zdjęć przesłanych do jury konkursu poprzez stronę internetową.
- Zorganizowanie konkursu dla uczniów, na napisanie recenzji ulubionej książki. Ocena na podstawie sprawozdania oraz wyników konkursu i wybranych recenzji przesłanych do jury konkursu poprzez stronę internetową.
- Samodzielne zapoznanie się uczniów z zawodem bibliotekarza, drukarza, pisarza i księgarza. Ocena na podstawie sprawozdania, prac pisemnych, plastycznych, zdjęć przesłanych do jury konkursu poprzez stronę internetową.
- Zgłaszanie swoich przedstawicieli do udziału w kursie „Rozwijanie czytelnictwa u dzieci i młodzieży w wieku szkolnym”, który przeprowadzi w formie e-learning Studium Prawa Europejskiego w Warszawie (zadanie obowiązkowe).
Takie przesłanie towarzyszyło Uczniom naszej szkoły, którzy wzięli udział w konkursie plastycznym „Kartka świąteczna”. Pięknie wykonane karty stały się miłym prezentem świątecznym dla Seniorów- mieszkańców DPS fundacji Gniazdo Rodzinne. Własnoręcznie wykonanymi kartkami świątecznymi obdarowaliśmy ponad 50 osób.
„Ciepłem otulmy naszych bliskich
i uśmiechnijmy się do siebie.
Świąt magia niechaj zjedna wszystkich,
niech w domach będzie Wam jak w niebie...”
Za prezenty i życzenia otrzymaliśmy od mieszkańców DPS serdeczne podziękowania.
Dziękujemy wszystkim Uczniom za ich pracę i serce.
Jadwiga Rosłoniec i Ewa Fromelc