Taka forma czytania  to promowanie czytelnictwa, zachęcanie do sięgania po książkę zarówno dzieci, ich rodziców, dziadków. W ramach tej akcji w naszej szkole przez cały rok szkolny organizujemy spotkania, na których wspólnie czytamy.

 

 

„Za górami, za morzami, w dalekiej krainie czarów…” tak najczęściej rozpoczyna się wiele baśniowych historii.

Taką krainą, gdzie marzenia dzieci spełniają się, jest zabawa w teatr.

Dzieci  lubią tworzyć, wymyślać fantastyczne historie, które potem ubierają w kolory, gesty i słowa. Trzeba  je tylko zainspirować ciekawą lekturą.

Podsunięty  przez nauczyciela pomysł staje się dziecięcym marzeniem. Uczniowie sami  otwierają drzwi do nowej przygody: wymyślają  teksty scenariuszy, przydzielają role, kreują bohaterów, a bogata wyobraźnia podsuwa coraz to nowe pomysły. Zabawa w teatr  nie tylko rozwija zainteresowania artystyczne, uczy wyrażać uczucia, wprowadza w świat radości i przygody, pomaga pokonać stres.

Takie uczucia towarzyszyły uczniom, gdy biblioteka stawała się zaczarowanym światem, gdzie wyobraźnia rządziła się swoimi prawami. Spektakle „Calineczka”, „Plac Trzech Krzyży”, „O przygodach księcia, który szukał prawdziwej księżniczki”, dostarczyły wielu pięknych przeżyć artystycznych, a spektakl  „Bajka” na podst. utworu H. Sienkiewicza potwierdził, że najważniejsze w człowieku jest dobro.

Szkolna biblioteka jest miejscem, gdzie wspólnie tworzymy teatr i potrafimy się nim dzielić z innymi. Od lat przyjaźnimy się z mieszkańcami DPS „Gniazdo Rodzinne”. W tym roku szkolnym, 18 listopada mieliśmy okazję zaprezentować nasze spektakle mieszkańcom z okazji Europejskiego Dnia Seniora. Przed Świętami Bożego Narodzenia też odwiedziliśmy Seniorów. Na wspólnym spotkaniu, uczniowie mogli wysłuchać wielu  ciekawych epizodów  z lat młodości mieszkańców Domu Opieki. Było wspólne czytanie książki „ Babcia na jabłoni” Miry Lobe (Rosenthal Hilde Mirjam), przepięknie opowiedzianej historii o chłopcu, którego największym pragnieniem było mieć swoją babcię. Wzruszające chwile na długo pozostaną w pamięci uczniów i Seniorów.

Dobrze, że możemy darować sobie wzajemnie trochę czasu i serca.

                                                                                                                                            

Regulamin konkursu

  1. Konkurs przeznaczony jest dla uczniów klas VI- VIII. Przebiega w III etapach.
  2. Nauczyciele zgłaszają chęć udziału danej szkoły w konkursie do dnia 24 stycznia 2020 r.
    W tym celu wypełniają załączony formularz i przesyłają na adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Do szkół, które zgłoszą udział w konkursie, zostanie przesłany drogą elektroniczną test wraz z kluczem odpowiedzi. Etap szkolny powinien się odbyć w dniach 29 -31 stycznia 2020 r. Testy sprawdza szkolna komisja konkursowa. Do 7 lutego 2020 r. do organizatora powinien dotrzeć protokół  przebiegu konkursu według wzoru dostarczonego z testem.
  3. Uczestnicy startujący w pierwszym etapie szkolnym mają za zadanie przeczytać tragedię Juliusza Słowackiego pt. „Balladyna” i rozwiązać test z pytaniami wielokrotnego wyboru oraz pytaniami otwartymi otrzymanymi od organizatora konkursu. Do etapu międzyszkolnego przechodzi jeden uczeń z najwyższą punktacją z każdej startującej szkoły.
  4. W sytuacji, gdy powstaną trudności z wyłonieniem jednego zwycięzcy (np. czworo uczniów uzyska tę samą wysoką liczbę punktów), szkolny koordynator konkursu powinien przeprowadzić dogrywkę. Jej forma pozostaje w gestii szkolnego koordynatora. W etapie międzyszkolnym może wziąć udział tylko jedna osoba z danej szkoły.
  5. Etap międzyszkolny będzie składał się z dwóch części –półfinału i finału. Obie rozegrają się 6 marca 2020 r. o godz. 10.00 w sali konferencyjnej Urzędu Dzielnicy Targówek m.st. Warszawy. W części półfinałowej uczestnicy rozwiązują test. Do ścisłego finału przechodzi dziesięcioro uczniów z najwyższą punktacją. Finał będzie miał charakter turnieju. Uczniowie staną do rywalizacji w konkurencjach związanych z treścią książki Juliusza Słowackiego oraz wyszczególnionymi poniżej  Uczestnicy powinni wykazać się spostrzegawczością, refleksem, dobrą pamięcią, umiejętnością skojarzeń, a przede wszystkim, znajomością lektury.
  6. Dla uczestników II etapu konkursu, ich opiekunów oraz dla szkół startujących w konkursie przewidziane są dyplomy pamiątkowe. Zdobywcy miejsc I - III otrzymają cenne nagrody rzeczowe ufundowane przez Urząd Dzielnicy Targówek.
  7. W przypadku zgłoszenia dużej liczby szkół organizatorzy zastrzegają sobie prawo zmiany formuły II etapu po wcześniejszym powiadomieniu uczestników. Zagadnienia konkursowe nie ulegną
  8. Opiekun ucznia startującego w etapie półfinałowym zobowiązany jest do dostarczenia organizatorom w dniu półfinału podpisanych załączników 2 i 3.

 Chętni uczniowie zgłoszą się do biblioteki

Zakres materiału

ETAP SZKOLNY

  • Słowacki „Balladyna”

PÓŁFINAŁ I FINAŁ

  • Słowacki „Balladyna”
  • biografia J. Słowackiego na podstawie https://pl.wikipedia.org/wiki/Juliusz_S%C5%82owacki
  • pojęcia z zakresu teorii literatury i nauki o języku, np. dramat, tragedia, didaskalia, akt, scena, dialog, monolog, motyw, symbol, kontrast, ironia, tytuł, podtytuł, przedmowa, epilog, puenta, punkt kulminacyjny, środki stylistyczne, archaizm, eufemizm, anachronizm.
  • W eliminacjach szkolnych I miejsce zajęła Joanna Dębek z kl. 6a. Gratulujemy !

ORAZ KORZYSTANIA Z INNYCH MATERIAŁÓW EDUKACYJNYCH W FORMIE NIEODPŁATNEJ
W SZKOLE PODSTAWOWEJ nr 171 im. Stanisława Staszica w WARSZAWIE

1. Regulamin ma zastosowanie:

  • w roku szkolnym 2018/2019, 2019/20, 2020/21, 2021/22 do uczniów klas I-VIII szkoły podstawowej

2. Podręczniki i inne materiały dydaktyczne oraz materiały ćwiczeniowe, których zakupu dokonano z dotacji celowej MEN są własnością Szkoły oraz organu prowadzącego.

3. Podręczniki, materiały edukacyjne są ewidencjonowane w zasobach bibliotecznych, zgodnie z zasadami określonymi w Rozporządzeniu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 29 października 2008r. w sprawie ewidencji materiałów bibliotecznych (Dz.U. z 2008r. nr 205 poz. 1283).

4. Biblioteka nieodpłatnie:

  • wypożycza uczniom podręczniki mające postać papierową
  • przekazuje uczniom, bez obowiązku zwrotu do biblioteki materiały ćwiczeniowe

5. Z regulaminem udostępniania i zwrotu bezpłatnych podręczników uczeń i jego Rodzice/prawni opiekunowie zapoznają się z regulaminem podczas lekcji wychowawczych i zebrań klasowych i potwierdzają to podpisem u wychowawcy. Jest to zobowiązanie do stosowania zasad niniejszego Regulaminu.

6. Uczniowie są zobowiązani do poszanowania i dbania o wypożyczone materiały edukacyjne ( nie wolno w nich pisać, podkreślać, rysować, wycinać, zaginać, wyrywać,...). Podręczniki będą używane przez 3 kolejne roczniki.

7. Wypożyczone podręczniki należy zabezpieczyć okładką.

8. W przypadku zniszczenia lub zgubienia przekazanych podręczników Rodzice (Opiekunowie) mają obowiązek dokonać zwrotu kosztów lub odkupić wyżej wymienione materiały (wg. wyceny Ministerstwa Edukacji, wydawnictwa, księgarni).

9. Uczniowie otrzymają kolejne podręczniki po rozliczeniu się (zwrocie) podręczników wypożyczonych wcześniej.

10. Na początku każdego roku szkolnego podręczniki będą wypożyczane poprzez wychowawców.

11. Pełną odpowiedzialność za podręczniki i materiały ponoszą Uczniowie i ich Rodzice (Opiekunowie).

12. Wychowawców klas zobowiązuje się do dopilnowania Uczniów, aby rozliczyli się z wypożyczonych podręczników:

  • na koniec semestru
  • tydzień przed zakończeniem roku szkolnego
  • gdy uczeń odchodzi ze Szkoły